Jak korzystać z BIP
Biuletyn Informacji Publicznej (w skrócie BIP), to publikator teleinformatyczny służący powszechnemu udostępnianiu informacji publicznej, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci Internet.
Dostęp do informacji publicznych zawartych w Biuletynie jest możliwy poprzez stronę główną znajdująca się pod adresem URL https://pp10.czeladz.pl/ .
Informacje publiczne zawarte w Biuletynie zorganizowane są jako zbiór bazy danych, a ich udostępnianie odbywa się w oparciu o ich mechanizmy.
Stronę główną Biuletynu redaguje się w sposób umożliwiający modyfikacje menu podmiotowego i przedmiotowego, a także uwzględniając technologiczny rozwój systemu teleinformatycznego, w którym działa Biuletyn. Za obsługę zawartości i modyfikację menu odpowiada wdrożony w jednostce System Zarządzania Treścią InCMS BIP (z dodatkowymi, dedykowanymi modułami do obsługi BIP).
Na stronie BIP poprzez odpowiednie rozwijane menu jak i poprzez odnośniki tekstowe prezentowane są wszelkie dane, zgodnie z odpowiednimi ustawami i rozporządzeniami dotyczącymi informacji publicznej.
Menu jest podzielone na działy, na które składają się kolejne pozycje menu. Pozycje menu prowadzą bezpośrednio do treści podstrony biuletynu lub też do kolejnego podmenu zawierającego szereg podstron z informacjami.
Treści informacji publicznej są redagowane za pomocą:
- tekstu,
- załączników w postaci plików do pobrania,
- zdjęć i grafik.
Aby wyświetlić treść informacji publicznej na podstronie - należy kliknąć na wybranej pozycji menu lub w przypadku wystąpienia wielu podstron, wybrać jedną z wyświetlonej listy.
Na treść podstrony składają się:
- nagłówek informujący w skrócie o jej zawartości,
- nazwę działu i podstrony w menu,
- treść zasadnicza w postaci tekstu przeplatanego ewentualnie zdjęciami,
- ewentualne załączniki w postaci plików do pobrania,
- informacja o:
- wytwarzającym - osoba, która przygotowała treść informacji,
- odpowiadającym - osoba, która odpowiada za treści w BIP, najczęściej dyrektor jednostki lub administrator BIP,
- publikującym - osoba, która jako pierwsza opublikowała informację,
- aktualizującym - osoba, która zmieniała wprowadzaną informację.
- rejestr zmian zawartości podstrony (jeśli zmiana nastąpiła) - informujący o tym jakich dokonano poprawek w jej treści lub o jakie informacje została uzupełniona (rejestr zmian pozwala na zapamiętanie wcześniejszych wersji dokumentu wraz z załącznikami - dostęp do nich uzyskuje się po kliknięciu odnośnika więcej).
MAPA SERWISU
Przedstawia strukturę podległości poszczególnych działów witryny WWW/BIP.
WYSZUKIWARKA
WWW/BIP wyposażony jest wyszukiwarkę informacji pozwalającą w szybki sposób dotrzeć do żądanych treści. Aby skorzystać z wyszukiwarki należy w polu tekstowym wpisać szukane słowo lub wyrażenie i kliknąć przycisk szukaj po czym wyświetli się lista podstron zawierających wyszukiwane wyrażenie. Aby odczytać treść wyszukanej podstrony należy kliknąć odnośnik o będący nazwą danej strony.
REDAKCJA SERWISU
Zawiera informacje o osobach redagujących BIP.
REJESTR ZMIAN
Rejestr zmian wprowadzanych w zawartości BIP: dodanie, modyfikacja, usunięcie dokumentu.
LICZNIK ODWIEDZIN
Wskazuje liczbę osób, które odwiedziły poszczególne podstrony.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Przedszkole Publiczne nr 10 im. Przyjaciół Bajek Disneya
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-08-13 13:46
- Aktualizacja publikacji
- IntraCOM.pl Katowice 2020-08-13 13:49
- Wytworzenie publikacji
- Zatwierdzenie