Przedszkole Publiczne nr 10 im. Przyjaciół Bajek Disneya
Data wytworzenia: | 2020-09-09 10:52:46 |
---|---|
Redaktor: | IntraCOM.pl Katowice |
Opis: | Dodanie strony |
Wizja placówki
Przedszkole przyjazne dziecku, rodzicom, środowisku.
Miejsce radosnej zabawy i bezpiecznego poznawania świata.
Gwarancja sukcesu na starcie w dorosłość.
Misja placówki
Ideą działania naszego przedszkola jest skoncentrowanie się na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka. Wspieramy jego aktywność i kreatywność, pomagamy w rozwoju jego talentów, wspieramy w pokonywaniu trudności i barier. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia, w zgodzie z sobą i środowiskiem.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA 2015- 2020
Nasze przedszkole to miejsce, w którym panuje pozytywny klimat emocjonalny – dzieci chętnie do nas przychodzą i znakomicie się tu czują. Zapewniamy dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia w bogato wyposażonym, estetycznym i bezpiecznym otoczeniu. Nasze przedszkole zabiega o partnerstwo z rodziną w wychowaniu dziecka.
Dziecko w naszym przedszkolu:
-czuje się bezpiecznie, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
-jest akceptowane takie, jakie jest,
-ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
-jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
-uczy się dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
-uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi,
-poznaje swoje prawa i obowiązki,
-osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.
Rodzice w naszym przedszkolu:
-otrzymują rzetelną i obiektywną informację o postępach i niepowodzeniach dziecka,
-współpracują z nauczycielami,
-otrzymują pomoc specjalistów,
-wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola,
-aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola,
-są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką.
Nauczyciele w naszym przedszkolu:
-są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola, dyspozycyjni i taktowni,
-wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia, obserwują i oceniają jego rozwój,
-współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
-pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują partnerów i przyjaciół przedszkola,
-aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki,
-stosują nowoczesne metody pracy, tworzą i realizują własne programy dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola,
-doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe, wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efektywność własnej pracy..
Cele i zadania
1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola
-Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
-Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
-Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
2. Procesy zachodzące w przedszkolu
-W przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
-Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji, zainteresowań.
-W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym
-Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku.
-W przedszkolu wypracowane zostały zasady działania w zakresie współpracy z rodzicami i wzmacniania ich ról.
-Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do dalszej edukacji.
-Działalność przedszkola promowana jest w środowisku.
4. Zarządzanie przedszkolem
-Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy przedszkola. Nauczyciele planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
-Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi.
-Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych programów i projektów, sprzyjają zabawie, doświadczaniu i wypoczynkowi.
Kierunki realizacji koncepcji pracy
-Promocja zdrowia i ekologia
-Rozwijanie uzdolnień
-Edukacja przez sztukę
-Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków edukacji
Wskaźniki efektywności koncepcji – kryteria sukcesu
-poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne,
-wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci,
-wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole,
-zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem,
-zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola,
-zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
-upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku,
-prowadzenie skutecznej polityki kadrowej,
-wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku,
-stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne, multimedia.
Model absolwenta
Nasz absolwent jest:
-dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
-wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty,
-jest aktywny, samodzielny,
-twórczy i otwarty,
-wrażliwy estetycznie, zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
-ma pozytywny obraz własnego „ja”,
-umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
-stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
-ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
-odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa,
-ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
Elementy składowe koncepcji
Niniejsza koncepcja pracy ukierunkowana jest na zapewnienie wszechstronnego rozwoju dziecka, a zwłaszcza rozwoju twórczej aktywności.
Przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną dla dzieci i ich rodziców. Pragniemy wychować człowieka twórczego, optymistę, nastawionego na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości, promować w środowisku lokalnym osiągnięcia przedszkola i naszych wychowanków a także wychowanie przedszkolne i jego znaczenie, doskonalić rozwój zawodowy i osobowość każdego nauczyciela.
Szczegółowe cele, zadania i zamierzenia pracy przedszkola zawarte są w programach wspomagających działania wychowawczo-dydaktyczne:
-Programie adaptacyjnym
-Programie profilaktyczno-wychowawczym
-Programie współpracy z rodzicami i środowiskiem
-oraz w rocznym programie pracy przedszkola.
Koncepcja przedszkola jest analizowana i modyfikowana w miarę potrzeb.